Reklamačné podmienky

  1. Reklamačný poriadok

    1. Prípadné reklamácie si zákazník vybavuje pomocou cez náš portál kde vyplní potrebné dokumenty a opis poškodenia, alebo nefunkčnosť tovaru.

    2. Reklamačné dokumenty musia byť vyplnené v poľskom jazyku kvôli uznaniu reklamácie. Ak je predajca zahraničný, pri vrátení tovaru alebo výmene tovaru ponúkame pomoc pri reklamáciách. Taktiež Vám vieme poskytnúť formuláre v Poľskom jazyku.

    3. V prípade reklamácie u poľských dodávateľov, Matshop odošle tovar k predajcovi bez provízie.

    4. Prepravné poplatky s reklamáciami si hradí zákazník (kupujúci). Cenník prepráv je uvedený na našej webovej stránke. Pre našich zákazníkov je zabezpečený objednávkový modul, kde zákazník nahlási odobratie balíka z uvedenej adresy a následné odoslanie do Poľska za vnútroštátne ceny v Poľsku. Odoslanie zo Slovenska alebo Česka, priamo predajcovi do Poľskej republiky, je účtované aj prepravné v Poľsku. Ak si zákazník vie zabezpečiť lacnejšiu prepravu, môže tovar odoslať sám k predajcovi.

    5. Matshop nenesie zodpovednosť za neuznanie reklamácie poľským predajcom.

    6. Upozornenie! Matshop nevybavuje reklamácie pri použitom tovare a pri Vlastných objednávkach z Allegra, alebo iných webových stránkach, ktoré neboli kúpené cez náš portál.

    7. Zákazník je povinný tovar vrátiť do 14 dní v pôvodnom stave predajcovi bez poškodenia. Upozornenie na čas a skladovanie tovaru, ak tovar držíte u nás na sklade, lehota vrátenia je spustená, hneď ako je tovar prijatý na sklad od doručenia.

    8. Tovar je možné vrátiť predajcovi, ak si zákazník vybaví vrátenie tovaru alebo výmenu. Potrebné dokumenty zákazník nájde v reklamácii. Ďalej je potrebné vyplnenie dokumentov, aby bola reklamácia uznaná poľským predajcom. Upozornenie, opis nefunkčnosti v prípade poškodenia tovaru, je potrebné napísať v poľskom jazyku. Pre pomoc môžete použiť predvyplnené formuláre, prípadne nás požiadať o pomoc.

    9. Po vybavení reklamácie tovaru cez našu firmu, prípadne vrátenia peňazí poľským predajcom, peňažné prostriedky sú odoslané na váš bankový účet bez poplatkov.

    10. Adresa na poľského predajcu pre vrátenie tovaru, je zobrazená v reklamácii po vyplnení všetkých potrebných dokumentov.

    11. Zákazník môže odoslať tovar bez udania dôvodu do 14 dní bez poškodenia tovaru. Tovar odosiela zákazník na svoje náklady a bez dobierky. Ak tovar odosielate z dobierkovou sumou, tovar nebude odobraný a vráti sa vám spätne na adresu. Prepravne náklady vrátenia budú dvojnásobné.

    12. Doba pre vybavenie reklamácie a vrátenie peňazí poľským predajcom je do 30 dní.

    13. Neodporúčame manipulovať s tovarom, ktorý je nefunkčný alebo inak poškodený. Pri skoro všetkých našich riešených reklamáciách bola vždy vyriešená reklamácia kladne k spokojnosti zákazníka. Našlo sa aj pár reklamácii, ktoré bohužiaľ neboli uznané, a to u väčšiny prípadov, kde zákazník zasahoval svojou manipuláciou, ako aj neodbornou alebo nesprávnou montážou a neodborným zásahom do výrobku. Preto žiadame, ak tovar nie je funkčný netreba robiť zásah do výrobku ak je na tovar záruka inak opačnom prípade záruka nebude uznaná zákazníkovi.

    14. Upozornenie, ak je tovar poškodený už pri preberaní od prepravcu, treba ihneď požiadať prepravcu o spísanie protokolu škody. Bez tohto protokolu nie je možné uplatniť reklamáciu tovaru. Taktiež ohláste poškodenie tovaru na email: info@matshop.sk alebo telefonicky.

  2. Alternatívne riešenie sporov

    1. Nakupujúci má právo požiadať predávajúceho o nápravu, v prípade ak má pocit, že predávajúci porušil jeho práva alebo nevybavil reklamáciu tak, aby bol aj on spokojný. Ak predávajúci do 30 dní na žiadosť neodpovie alebo na ňu odpovie odmietavo, spotrebiteľ môže podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len subjekt ARS) podľa zákona 391/2015 Z.z. Podľa §3 zákona 391/2015 Z.z. sú ARS subjektmi orgány a oprávnené právnické osoby. Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z. Žiadosť môže podať tiež online prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO .

    Alternatívne riešenie sporov je vyhradené výlučne pre spotrebiteľov fyzické osoby, nie nakupujúcich podnikateľov. Riešenie sporu sa prebieha medzi spotrebiteľom a predávajúcim, ktorí uzavreli zmluvu na diaľku a, ktorých spor má hodnotu vyššiu ako 20 EUR. Maximálny poplatok, ktorý môže ARS požadovať je 5 EUR od kupujúceho, na úhradu nákladov.

Pravidlá ochrany súkromia a cookies

Tieto stránky používajú súbory cookies. Tým, že na stránkach zotrváte, súhlasíte s tým, že ich môžeme používať. Viac informácií.